måndag 29 juni 2009

Good enough: bli fri från din perfektionism


Good enough: bli fri från din perfektionism av Elizabeth Gummesson är en självhjälpsbok av det bättre slaget. Varm och personlig utan pekpinnar och med exempel på hur man kan tänka istället.
Jag känner igen mycket i boken ifrån min terapi - ungefär så här har jag jobbat bort min perfektionism. Jag hade svårt att få min terapeut att förstå paradoxen i att jag hade det stökigt hemma men ändå var perfektionist (vilket ju var för att jag ville hålla en bra fasad utåt). Här beskrivs detta på ett sätt som jag känner igen. Jag blir nästan sugen på att tipsa terapeuten om boken...
Bra läsning för alla "duktiga flickor"!!!
Betyg: 4 av 5

1 kommentar:

Vida sa...

Jag har hört henne som föreläsare och då var hon jättebra... ser fram emot att läsa hennes bok en dag.

Kramen