onsdag 13 oktober 2010

Hemligheten: från ögonkast till varaktig relation


Hemligheten: från ögonkast till varaktig relation är en bok skriven av Dan Josefsson och Egil Linge och baseras på Egils terapisessioner med Dan.
Eftersom jag är tillsammans med en man som aldrig har haft en längre relation tidigare tyckte jag att den här boken kanske kunde vara något för honom. Boken bekräftade och gav en förklaring till hans försök att "förstöra" vår relation (t.ex. genom att hela tiden berätta om sina brister), vilket var intressant. Men det visade sig att den gav mycket till mig också. Min kära "A" har kommit knappt halvvägs i boken och tycker att han känner igen sig.
Nu ska jag läsa mer om anknytningsteorin. Kursen i utvecklingspsykologi läste jag för många år sedan, förmodligen innan den här teorin var allmänt spridd.

1 kommentar:

Vida sa...

Påminns om att jag nog ska läsa om den nu när du skriver om den...