lördag 15 augusti 2009

Pygméernas skog

Jag lånade en hög böcker av svärmor och högg en på väg till stranden. Det blev Pygméernas skog av Isabel Allende. Efter en stunds läsning kändes det som att boken var en uppföljare, och när jag läste baksidetexten visade det sig vara den sista boken i en trilogi. Äsch! Jag fortsatte läsa eftersom jag låg på stranden och inte hade någon annan bok att välja på och jag tror inte att det gjorde så mycket att jag började i slutet.
Boken handlar om två ungdomar som blir inblandade i ett äventyr i afrikas urskog, ett äventyr med övernaturliga inslag.
Jag tycker att boken var en perfekt strandläsning som var underhållande utan att kräva så mycket engagemang. När jag skulle länka till boken såg jag att den rekomenderas från 13 år.
Betyg: 3
Väl hemma i stugan upptäckte jag att jag har lånat den första boken i trilogin men inte den andra, så jag får se om det blir någon fortsatt läsning.

Inga kommentarer: